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Neue Lösungen für flexible Verpackungen

Flexible Verpackungen können helfen, Packmaterial und Lagerplatz einzusparen. Doch sollte bei ihrem Einsatz auch der entsprechende Materialkreislauf im Sinne der Ciruclar Economy mitgedacht werden. Das luxemburgische Unternehmen Jindal Films bietet dazu dünne OPP-Folien auf den Markt, die für PET-Ersatzanwendungen gedacht sind.
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500 KEGS PER HOUR ON ONE CONVEYOR BELT

The keg is to the gastronomic industry what the single bottle is to the consumer. These beverage recipients hold 30 to 50 litres and cannot be used without modern pump technology these days. When liquids need to be filled into different types of packaging, retooling time is often a difficult factor. This has a negative impact on the machines’ efficiency. When changing from one-way kegs to returnable kegs, washing adds an extra step to the process. To make washing and racking kegs with beer, wine or carbonated drinks more efficient, the Dortmund-based KHS Group has developed a system with one single main conveyor belt.
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125 JAHRE MAGGI IN DEUTSCHLAND

In fast 30 Millionen Haushalten in Deutschland wird mindestens einmal im Jahr zu einem Produkt mit dem unverwechselbaren Markenlogo in Rot und Gold gegriffen. Ob es Brühwürfel oder -pulver, verzehrfertige Gerichte wie Ravioli oder würzige Helfer beim Kochen wie Produkte der „Fixe“-Reihe sind: Die meisten werden schon einmal ein Produkt von Maggi in der Hand gehalten haben. In diesem Jahr gibt es die Produkte seit 125 Jahren in Deutschland und die Auswahl ist dabei stetig gewachsen. Im Verpackungsdesign sind die Schweizer sich dabei über die gesamte Unternehmensgeschichte treu geblieben, ganz nach dem Motto: Never change a running system. Die Traditionsmarke ist damit ein eindrücklicher Beweis dafür, dass eine Verpackung weit mehr sein kann als nur „einfacher“ Produktschutz.
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125 YEARS OF MAGGI IN GERMANY

In almost 30 million homes in Germany, at least once a year someone reaches for a product with the unmistakable brand logo in red and gold. Whether stock cubes or powdered stock, ready meals like ravioli or helpful seasonings for cooking, like the "Fix" product line: most people will have held a Maggi product in their hand already. This year sees the 125th anniversary of the products in Germany, and their range has kept steadily growing. Regarding their packaging design, the Swiss have remained true to their beginnings for their entire company history, following the motto: never change a winning team. This traditional brand offers convincing proof that packaging can be much more than a mere protective shell for a product.
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